Çocuk Vakfı, bu topraklarda gelişen medeniyet tefekkürünün insanlığa ve tüm dünyaya söyleyeceklerinin varlığı inancı ile “çocuk ve medeniyet düşüncesi için” kalıcı bir eser bırakmak adına süreli bir dergi yayınlamak için yola çıkmıştır.. Çocuk Vakfı, kuruluş amaçlarının bir parçası olarak Çocuk Haklarını ve çocukların esenliği adına yazıya dökülecek, araştırılacak, sistem önerecek ve geçmişimiz yanında bugüne yönelik araştırmalara ev sahipliği yapmayı amaçlamaktadır.
Derginin amacı, medeniyet düşüncesinden hareketle çocuğa dair tüm unsurlara düşünce ve bilimsel açıdan katkı sağlanması olarak belirlendi. Dergide şu konularda makalelerin yayımlanmasına öncelik verilecek: Aile, çocuk, toplum ve medeniyet; Aile ve çocuk sosyolojisi; Çocuk Hakları kültürü; Çocuk sağlığının sosyal boyutu; Çocuk eğitimi; Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların eğitimi; Farklı gelişen çocuklar ve yaşamları; Çocuk koruma ve sosyal destek çalışmaları; Çocuk hukuku; Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik dönemi edebiyatı; Çocuk ve Etik; Çocuk ve medya; Okuma kültürü.
Çocuk ve Medeniyet Dergisi; medeniyet tasavvurundan hareketle çocuklar için daha yaşanabilir bir dünya kurmaya katkı sağlayacak nitelikte çalışmalara odaklanmaktadır. İnsan olmanın erdemi ve köklerini kuşatacak bir zenginlik içinde çocukların daha mutlu ve sağlıklı gelişmelerine ve korunmalarına hizmet etmeyi amaç edinmiştir. Çocuk ve Medeniyet Dergisi akademik kurgu, özgünlük ve bilimsel teamüllere uygunluk içeren nitel ve nicel içerikli araştırmalara yer verecektir. Çocuk ve Medeniyet Dergisi özellikle çocuk- medeniyet ve tarih perspektifi, karşılaştırmalı çalışmalar, yorum, kuramsal öneri, entelektüel zenginlik, değerler ve kültürel arka plan bağlamında derinlik taşıyan özgün çalışmalarla ilgilidir. Çocuk ve Medeniyet ilişkisini güçlendirme ve yayma amacına hizmet eden, kitap tanıtımı, derleme ve teorik fikir yazılarına da yer verilmektedir.
Saygıdeğer Yazarlarımız,
Çocuk ve Medeniyet Dergisine çalışma göndermek için lütfen önce aşağıdaki yazım kurallarını dikkatlice inceleyiniz ve Makale Şablonu üzerinde tam metninizi hazırlayarak sisteme yükleme yapınız. Profesyonel ve standart süreç yönetiminin hızlı yürütülebilmesi için Şablon üzerinde hazırlanıp gönderilmemiş çalışmalar yayın sürecine kabul edilmemektedir.
Çocuk ve Medeniyet Dergisi Makale Şablonu
Üst ve Alt Bilgiler kabul sonrası tarafımızca dizgi aşamasında güncellenecek olup yazarlar tarafından değiştirilmemesi gerekmektedir.
Sayfa Düzeni
A4 Dikey
Kenar Boşlukları (Normal) (4 yandan 2,5 cm)
Font Ailesi
Times New Roman
Makale Başlığı
12 Punto
Bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük olarak yazılır.
Sözlü bildiri, Doktora tezinden üretilmiştir veya destek almış çalışmalar başlığa * şeklinde dip not ile verilir. Başlıktan sonra bir boşluk ve dip not verilmelidir.
Yazar/lar
10 Punto, koyu (bold)
Yazar Adı Soyadı (Sadece Baş harfleri büyük)
Yazar Kurum ve e-posta bilgileri
9 Punto, eğik (italik)
Öz Başlık
11 Punto ve Koyu Yazılır
Öz Metin
10 Punto,
İki tarafa yaslı,
500 Kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Paragraf var ise paragraflar arası 6 nk boşluk verilir.
Anahtar Kelimeler Başlığı
10 Punto Koyu ve eğik
Anahtar Kelimeler
10 Punto normal
3 ile 7 kelima arası anahtar kelime yazılmalıdır.
İlk anahtar kelime ve Özel kelimelerin baş harfleri büyük gerisi küçük harfle yazılır
Makale Hakkında Bilgisi
Kabulden sonra tarafımızca gerçekleştirilir.
Ana Başlıklar
Giriş, Yöntem, Tartışma v.b. temel başlıklar
11 Punto, Tümü Büyük, Koyu ve Ortalı
Altından ve Üstünden 6 nk boşluk
Alt Başlıklar
Paragraf başı 1,25 cm içerden
10 Punto, Koyu, İki yana yaslı
Paragraflar
Paragraf başları 1,25 cm içeriden
10 punto, İki yana yaslı
Paragraflar arası 6 nk boşluk
Tablo ve Şekiller
Tablo ve Şekil başlık ve metin özellikleri Şablon içerisindeki örneklerdeki yapı dikkate alınarak verilmelidir.
Tablo ve Şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilir.
Tablo ve Şekiller ortalı verilir.
Tablo başlıkları ve metin 10 Punto
Tablo ve Numarası Koyu Örn. Table 1.
Şekil eğer grafik ve düzenlenebilir bir formatta ise başlık ve iç metinler 10 punto
Şekil ve Numarası Koyu Örn. Şekil 1.
Şekiller bir resim veya düzenlenemez bir görsel içeriyorsa 300 DPI çözünürlüğünde Word içerisinde aktarılmalı ve Makale Gönderme basamaklarının 4. Basamağında Ek Bir Dosya Yükle seçeneği ile orijinal şekil yüklenmelidir.
Kaynakça
Kaynakça ve Gönderme APA 6 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır. Font Times New Roamn ve satır aralığı 6 nk olacak şekilde verilmelidir. Girinti 4. Harf altına gelecek şekilde verilmelidir.
Kaynakça Örnekleri
KİTAP
Blalock, H. M. (1987). Social statistics (7.bs.). New York: McGraw-Hill.
Gönderme: (Blalock, 1987, s.234)
KİTAP İÇİ BÖLÜM
Bayır, D. (1997). USMARC uygulamasına genel bir bakış. B. Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Bölümü 25.Yıl’a armağan içinde (ss. 199-218). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü.
Gönderme: (Bayır, 1997, s.207)
ÇEVİRİ KİTAP
Lewis, B. (2000). Modern Türkiye’nin doğuşu (M. Kıratlı, Çev.). Ankara: Türk Tarih Kurumu.
Gönderme: Lewis, 2000, s. 12
MAKALE
Karakelle, S. (2012). Üstbilişsel farkındalık, zeka, problem çözme algısı ve düşünme ihtiyacı arasındaki bağlantılar. Eğitim ve Bilim, 37(164), 237-250. doi: 10.15390/EB.2014.3078
Gönderme: (Karakelle, 2012, s. 245)
ELEKTRONİK MAKALE
Karakelle, S. (2012). Üstbilişsel farkındalık, zeka, problem çözme algısı ve düşünme ihtiyacı arasındaki bağlantılar. Eğitim ve Bilim, 37(164), 237-250. 3 Aralık 2014 tarihinde http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/779/376 adresinden erişildi.
Gönderme: (Karakelle, 2012, s. 240)
TEZ
Mantar, E. (2003). Kütüphanecilikte sürekli eğitim: Ankara’da bulunan üniversite kütüphaneleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Gönderme: (Mantar, 2003, s.67)
BİLDİRİ
Çakmak, T. ve Körpeoğlu, H. (2012). Web content management within the organizational identity framework: A Study for Hacettepe University Department of Information Management web content management system. BOBCATSSS 2012 Information in E-motion 23-25 Ocak 2012 içinde (s. 91-93). Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam.
Gönderme: (Çakmak ve Körpeoğlu, 2012, s. 92)
WEB SAYFALARI
UNESCO. (2013). World Heritage list. UNESCO web sitesinden 21 Aralık 2013 tarihinde erişildi: http://whc.unesco.org/en/list
Gönderme: (UNESCO, 2013)
Çocuk ve Medeniyet Dergisi yayınlanma ile birlikte açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Açık Erişim Sağlama kapsamında Çocuk ve Medeniyet Dergisi’nde yayınlanan tüm çalışmalara ücretsiz erişim sağlanabilir. Kaynak göstermek koşuluyla çalışmalar paylaşılabilir ve kullanılabilir.